05:08 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت مصالح ساختمانی

بورس مسکن چیست و چگونه به خانه‌ دار شدن مردم کمک می ‌کند؟
نماد برتر- بورس مسکن و اینکه چگونه می ­تواند قیمت را متعادل و مردم را به خانه­‌دار شدن نزدیک کرده یا حتی سازندگان را در ساخت ­و ­ساز کمک کند، مورد ارزیابی قرار گرفت.
متقاضیان بدحساب مسکن ملی در آستانه حذف
نماد برتر- با وجود آنکه مهلت واریز وجه برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن دو بار تمدید شده شواهد و قرائن حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از متقاضیان نسبت به افتتاح حساب اقدام نکرده اند.
یک متر ساختمان برای اراکی‌ها چقدر تمام می شود؟
نماد برتر- رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: در حال حاضر هزینه ساخت هر متر بنا در اراک بین سه تا چهار میلیون تومان است.
مقایسه رشد قیمت مسکن در کشورهای مختلف
نماد برتر- بانک جهانی اعلام کرد سرعت افزایش قیمت مسکن در جهان به بالاترین سطح یک دهه اخیر رسیده است.
اهمیت عرضه کامل فولاد و سیمان در بورس کالا/ تعادل و آرامش بازارها با عرضه‌های منظم
نماد برتر- رئیس اسبق سازمان نظام‌مهندسی استان تهران به سیاست‌گذاران بازار فولاد کشور هشدار می دهد که واسطه ها در کمین غیرشفاف شدن مبادلات کشور به خصوص در حوزه فولاد هستند و از این رو باید زمینه رشد عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و همچنین عرضه سیمان در بورس در راستای ایجاد آرامش در بازار را فراهم کرد.
قفل زنجیر نابسامانی بازار مسکن در دست دلالان
نماد برتر- برخی کارشناسان انگشت اتهام گرانی مسکن را به سمت افزایش نابسامانی بازار مصالح ساختمانی نشانه می‌روند اما گویا مشکلات این بخش، زنجیره‌ای با صداها دلیل و علت در کنار نوسانات بازار ارز است که باز هم بافنده‌ی آن دلالان هستند.
گرانی ۲۲۰ درصدی فولاد و سیمان در برابر افزایش ۲۰ درصدی قیمت ها
نماد برتر- رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در برابر افزایش ۲۰ درصدی قیمت فولاد و سیمان طی یکسال اخیر، بهای بازار آزاد محصولات ۲۲۰ درصد گران تر شده است .
بازار مسکن به ثبات می‌رسد
نماد برتر عضو هیئت مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: بازار مسکن بیش از آنکه از بورس تاثیر بگیرد تحت تاثیر کاهش توان متقاضیان و نرخ ارز قرار دارد؛ چراکه نوسان نهاده های ساختمانی ناشی از نوسانات دلار است و اگر قیمت ارز به ثبات برسد بازار مسکن پاییز آرامی را پیش رو خواهد داشت.
افزایش۲۰۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی و عدم توانایی دولت در نظارت
نماد برتر- افزایش۲۰۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی و عدم توانایی دولت در نظارت
افزایش قیمت مصالح ساختمانی متعارف است
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به گزارش ایسنا درباره لزوم نظارت بر افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی، میزان افزایش قیمت این کالا را متعارف دانست و افزایش لجام گسیخته قیمت سیمان را رد کرد.
بعضی مصالح ساختمانی از بورس خارج می شود؟
نماد برتر- ظاهراً با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی در بورس که منجر به افزایش قیمت تمام شده مسکن می‌شود، قرار است بخشی از نهاده های ساختمانی از بازار سرمایه خارج شود.
برای پفک قیمت تعیین می‌کنیم، برای مسکن نه!
نماد برتر- مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با بیان اینکه برای پفک قیمت تعیین می‌کنیم، اما برای مسکن نه، گفت: بخش مسکن یک بخش بی‌در و پیکر است و هر کسی وارد حوزه ساخت و ساز می شود.
با افزایش قیمت مصالح ساختمانی چطور می خواهیم قیمت مسکن را کنترل کنیم؟
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نابسامانی بازار مسکن اظهار کرد: سیمان در بازار پیدا نمی شود، قیمت مصالح ساختمانی چند برابر شده است؛ چطور می خواهیم قیمت مسکن را کنترل کنیم در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی چند برابر شده است؟
رویای خانه‌دار شدن...
نماد برتر- شاید رویای خانه‌دار شدن و داشتن یک سقف سال‌هاست که از ذهن هر فردی می‌گذرد، شاید هم خیلی ها دیگر امید داشتن یک خانه شخصی را از یاد برده‌اند.
عقب نشینی محتاطانه در بازار مسکن
نماد برتر- در اولین روز بازگشایی نیم‌بند بازار مسکن، معدود فروشنده‌های واقعی از نرخ های پیشنهادی قبل کوتاه آمده اند.